середу, 24 грудня 2014 р.

5 клас № 11 ЗНАЙОМСТВО З ПЕРСПЕКТИВОЮ, РИСУВАННЯ КУБА І ПРЕДМЕТІВ ПРЯМОКУТНОЇ ФОРМИ



5 клас
11

ЗНАЙОМСТВО З ПЕРСПЕКТИВОЮ, РИСУВАННЯ КУБА  І ПРЕДМЕТІВ ПРЯМОКУТНОЇ ФОРМИ

Мета: ознайомити учнів з поняттям «перспектива», видами перспективи, правилами зображення куба та предметів прямокутної форми з урахуванням перспективних скорочень
Оснащення: будь-які графічні матеріали – принести олівці, гумки та аркуші паперу; репродукція фрески А.Лоренцетті «Алегорія доброго правління», таблиця етапів зображення куба
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
·      Чи доводилось вам дивитися на стежку в полі, на рейки, що біжать удалечінь?
Саме про це ми сьогодні поговоримо.
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Перспектива – наука про зображення просторових об’єктів на площині або якій-небудь поверхні відповідно до удаваних скорочень їх розмірів, змін обрисів форми та світлотіньових відносин які спостерігаються в натурі.
Теорія перспективи вперше з’явилася у роботах італійського художника XIV століття Амброджо Лоренцетті, а розробили її в епоху Відродження італійські майстри образотворчого мистецтва та архітектури Леон Баттіста Альберті та Філіппо Бруноллескі.
Альберті ввів поняття: висота рівня погляду (лінія горизонту), точки зору (точка стояння), внутрішніх відстаней картини.
·         Як можна побудувати куб на площині аркуша?
Куб є найпоширенішою і важливішою геометричною фігурою, з якою стикається кожен, хто хоче навчитися малювати. Малюнок куба формує бачення  перспективи і є найважливішим джерелом знань і умінь малювання.
Головне в малюнку куба – передати тривимірність, побудувати його основу з урахуванням перспективного скорочення та ракурсу. А далі просто майже механічно побудувати всі грані, дотримуючи пропорції й перспективну паралельність ліній, що сходяться в точці на лінії горизонту. Звісно, для того щоб усе це виконати , малюнок куба має виглядати конструкцію або, інакше кажучи, прозорим каркасом. Отже малюємо каркас куба.
Фізкультхвилинка
4.      ІНСТРУКТАЖ
Послідовність виконання роботи
·                 Лінія горизонту завжди знаходиться на рівні очей
·                 На аркуші паперу намічаємо лінію горизонту
·                 Визначаємо положення площини, на якій стоїть куб, щодо лінії горизонту
·                 Визначаємо композиційне розміщення зображуваного предмета (куба) на аркуші паперу, ураховуючи визначені відношення висоти та ширини.
·                 Визначаємо просторове положення всіх блоків куба. Легкими тонкими лініями намічаємо та будуємо всі грані куба, ураховуючи перспективні скорочення
·                 Після побудови куба переходимо до роботи в тоні
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Рисування куба і предметів прямокутної форми з урахуванням перспективних скорочень
6.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Що таке перспектива? Лінія горизонту?
·         Хто першим застосував у своїй роботі явище перспективи7
·         Які художники першими дали визначення поняття «перспектива»?
·         Як правильно зобразити предмети прямокутної форми, ураховуючи перспективні скорочення (назвати етапи роботи)?
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: роздивитись удома предмети циліндричної та складно форми; принести олівці, гумки та аркуші паперу

3.    Завершення уроку


ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ  МАТЕРІАЛ



Немає коментарів:

Дописати коментар