суботу, 13 грудня 2014 р.

Мої нагороди




































АРТ Вишково. Художники та народні майстри.

МІКЛОВШ БЕЙЛА ЯНОШОВИЧ



Народився 14 листопада 1939 року в сім’ї  шустера (чоботаря) у некороновариші Вишково, на той час в Угорщині.

1947 року вступив до Вишківської загальноосвітньої школи, яку закінчив у 1957 році. Змалку мав потяг до малювання, замальовував усі чисті аркуші паперу.

У 1958т році вступив в Ужгородське училище на керамічний відділ, заснований цього ж року.
Закінчив училище у 1963 році. З вересня цього ж року працював учителем малювання та креслення. З вихованих ним учнів є чимало відомих майстрів пензля.

З 2011 року  є одним із засновників творчого об’єднання художників та народних майстрів Хустського району «АРТ Вишково»




Творчість Бейли Микловш з самого початку, тобто після закінчення художнього училища. Формувалася як творчість вільного художника, незалежного ні від яких художніх спілок чи об’єднань.

Велика заслуга художника, і треба надати йому великої шани за те. Що він у своєму рідному гнізді зумів створити сотні різноманітних творів мистецтва. Треба воістину любити свій рідний край. В якому знаходиш натхнення до творчої праці. Важливим явищем є те, що художник бачить гармонію в природі, що його оточує, у кожній гілочці, квітці, екзотичному дереві, в сільській архітектурі він бачить образ для своєї картини.

Таким чином, його краєвиди Вишкова, та його околиці стали провідною темою творчості художника. Аналіз творчості Бейли Мікловша приводить до висновку, що він художник лірик. В образотворчому мистецтві художник-пейзажист ліричним способом зав’язує спілкування з глядачем, бо по свої      й суті пейзажна картина завжди лірична.

Що стосується колористичної гами у творах художника, то вони неповторні. Художник для кожної роботи застосовує такі барви. Які найкраще розкривають суть композиції.

Бейла добре відчуває натуру, зображуючи натуру, зображуючи портрет. Його потенціал сприяє відтворенню як зовнішності персонажа, так і динаміки його почуттів, емоцій, думок. Отже, портрет – це «характер у дії».

Портрет це передусім образ людини. Індивідуальна неповторність – одна з найцінніших якостей портретного образу. І першочергова роль тут, безперечно, відводиться світогляду митця. Його творчій уяві. Вони й формують не лише сам аспект компонування  портрета, а й арсенал виражально-зображальних засобів.

Коли художник досяг вищої точки своєї духовної зрілості, він здатний побачити і розуміти навколишній світ таким, яким до нього ніхто не міг його визначити і зобразити. Своїми творами він частіше випереджує час, в якому живе. І це висловлення стосується Бейли Мікловша, який втілив ці поняття у своєму творчому надбанні. 




"Надія. Дружина художника" полотно/олія, 1981

"Зимова стежка" картон/олія, 1986

"Возова дорога" полотно/олія 1982

"Цімборки" полотно/олія 1985

"Надійка. Дружина художника" папір/пастель, 1966

"Леся. (Донька)" картон/олія, 1976

"Данилівська церква" папір/акварель, 1980

"Зима" полотно/олія, 1986

"Осінні дзвони" картон/олія, 1981

"Три церкви" полотно/олія, 1981

 "Дзвіночки" картон/олія, 1981

"Сніжком припорошило" картон/темпера, 1981

"Чардаш" картон/темпера, 1962

"Греко-католицька церква (Вишково)" картон/олія, 1986

"Після дощу (Буштино гандал)" папір/пастель, 1986

"Урочище Ковачвивдь" полотно/олія, 1986

"Сусідки" папір/акварель, 1981

"Сумна звістка" картон/темпера, 1978

"Гарячі дзвони" картон/папір, 1989

"Зима" полотно/осінь, 1986

"Зимонька-краса" полотно/1986

"Старі верби" полотно/олія, 1986

"Поговорили" картон/олія, 1962

"Урочище Чоторнаш" полотно/олія, 1985