понеділок, 8 грудня 2014 р.

5 клас № 3 З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

5 клас

3

З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

Мета: ознайомити з основами процесу створення живописних робіт; навчити правильно обирати формат майбутньої роботи
Оснащення: прості олівці, гумка, гуашеві фарби, пензлі, ємності з водою, аркуші паперу, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції картин – Е.Дега «Урок танців», Жу І «Рододендрон», Рафаель «Афінська школа», О.Кипренський «Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·                      Як ви розумієте «І писати, і дивитися картину – мистецтво»?
·                      Чи кожен може зрозуміти задум художника? Чому?
·                      Як навчитися розуміти твори мистецтва?
·                      Завдяки чому народжується твір мистецтва, який шлях він долає від задуму до втілення?
Нещодавно завершилися літні канікули. Кожен з вас, зустрівшись із друзями, обов’язково хоче поділитися враженнями від відпочинку. Сьогодні ви перенесете свої враження  від канікул на аркуш паперу. Яким буде цей аркуш – ми згодом дізнаємось.
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Художник – він творить, спираючись на власний досвід, знання. Уміння та вподобання. Уява художника змальовує безліч художніх образів, але щоб підкреслити кожний з них, щоб задум набув більшої виразності, художникові необхідно обрати формат майбутньої картини.
Формат – це форма. Є великі й зовсім маленькі, квадратні й прямокутні, навіть овальні та трикутні.
·         Як ви вважаєте, навіщо художникам таке розмаїття  форматів?
Витягнутий вгору формат надає зображенню стрункості й піднесеності.
Формат у вигляді прямокутника, розташованого горизонтального, зручний для зображення епічної дії.
Надмірне збільшення формату за вертикаллю перетворює зображення на сувій, а надмірне збільшення формату за горизонталлю вимагає застосування панорамної або фризової композиції.
Обираючи формат, слід урахувати, як розташовані основні об’єкти композиції, як розвивається дія сюжету – зліва направо чи вглиб картини або інакше.
Живописці часто застосовують овал як формат для зображення портрета людини, оскільки конфігурація овалу співвідноситься з овалом людського обличчя або контуром погрудного зображення
·    Який формат оборе кожен з вас для того, щоб передати свої враження від літнього відпочинку? Від чого залежатиме ваш вібір?
Фізкультхвилинка
Учні виконують рухи за текстом вірша
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати
4.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які формати картини ви бачили у музеях, на виставках?
·         Чи зустрічали ви роботи незвичайних форматів? Якщо так, то чи привернули вони вашу увагу?
·         Які з цих форматів вам сподобалися найбільше? Чому?
·         Який незвичайний формат ви оберете для власної роботи?
5.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.      Підбиття підсумків
2.      Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести кольоровий папір, ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми

3.      Завершення уроку





ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ



Рафаель. Афінська школа 

О.Кипренський. Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної 

Жу І. Рододендрон 

Е.Дега. Урок танців

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Франческо Альбани
Франческо Альбані (1578-1660)

Син шелкоторговца. З 12 років почав вчитися в школі Дениса Калверта, де познайомився з Доменікіно і Гвідо Рені. Потім перейшов до Академії сімейства Карраччі.

У 1600 перебрався до Риму, де працював в палаццо Фарнезе, був одним з найбільш близьких помічників Аннібале Караччи в розписах церкви Сан-Джакомо дельї Спаньолі і палаццо Маттеї ді Джове, потім працював у церквах Санта-Марія делла Паче, Сан-Себастьяно фуорі ле Мура та ін.

Після 1625 повернувся до Болоньї. Був майстром міфологічних сюжетів («Спляча Венера», «Купання Діани», «Викрадення Європи» та ін.), Розробляючи їх у стилістиці, близькій до рококо.рококо.


Богиня Діана, що перетворює Актеона в оленя

Весна (Деталь)

Весна (Туалет Венери)

Меркурій та Аполон

Осінь (Венера та Адоніс)

Святе Сімейство

Танець амурів

Тріумф Діани

Туалет Венери

Хрещення Христа