пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Мартіне Де Бартоломер (1389-1435)

Мартіне Де Бартоломер – італійський художник, сієнська школа.

Мартіне Де Бартоломер відноситься до тих універсальних сієнських художників, які могли створювати різноманітні художні продукти:  і фреску, і станкову картину, і книжкову мініатюрою. Його вважають посліднім художником, який в першій половині XV ст.. продовжував працювати в манері XIV-го. Можливо, він не спішив відмовлятися від ноші золотого століття сієнської школи, змінивши їх на нові тосканські навіювання.

Судячи з його ранніх творів, Мартіне пройшов навчання в майстерні Тадео Де Бартоло. В 1389 році його ім’я появилося у списку гільдії сієнських художників. Перший відомий великий твір Мартіне Де Бартоломер – це фрески на теми Старого та Нового завіту, які 1398 році написав в Ораторіо де Сан Джованні в Касчіне, під Пізою. Фрески точно розповідають біблейські історії, та були створені для того, щоб не писемні бідняки з цього невеликого містечка знали зміст святого писання.

Архівні документи повідомляють, що Мартіне де Бартоло для виконання замовлень часто об’єднувався з іншими майстрами. В Сієні він був, видно, людиною відомою і поважною, та перебував у добрих стосунках з багатьма його колегами. Про це свідчать як замовлення, які він отримував – фрескові цикли в сієнському соборі і Палацо Публіко, які незначному і мало поважному майстру мабуть чи довірили. Так  і документовані факти про відносини з Яколо дела Кверча та Франческо да Вальдамбріно.

Кількість його станкових робіт, якій дійшли до наших днів, мала. 


 Коронування Марії

Св. Петро


5 клас № 8 ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

5 клас

8

ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

Мета: ознайомити учнів з основними прийомами композиції (ритмом, симетрією, асиметрією, статикою, динамікою, рівновагою частин композиції, виділенням сюжетно-композиційного центра)
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції творів – В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі», А.Рилов «У блакитному просторі», І.Шишкін «Бурелом», С.Василькіський «Сторожа запорожських вольностей», М.Дерегус «Вітер», О.Кульчицька «Олекса Довбуш», Ф,Кричевский «Наречена»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадати, що таке композиція
·         Яку роль відіграє формату створенні твору мистецтва?
·         Які закони композиції ви пам’ятаєте?
3.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
До головних композиційних прийомів належать: ритм, симетрія, асиметрія. статика, динаміка, рівновага  частин композиції та виділення сюжетно- композиційного центра.
Композиційний центр має привертати увагу, що досягається завдяки освітленості, кольору, збільшеного зображення, контрастів та інших засобів; він є виразником  художнього образу і несе змістовне навантаження.
Ритм – універсальна природна властивість, чергування будь-яких елементів у певній послідовності.
Симетрія як повноцінний прийом – це чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів.
Асиметрія – відсутність будь якої симетрії.
Динаміка та її протилежність - статика – (урівноваженість) впливають на емоції людини, визначаючи характер сприйняття зображення.
Фізкультхвилинка
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         З якими прийомами ми з вами сьогодні познайомилися?
·         Проаналізувати репродукцію картини Сергія Івановича Васильківського «Сторожа запорозьких вольностей». Чи відрізняється вона від роботи Михайла Гордійовича Дерегуса «Вітер»? Яка з цих композицій є статичною, а яка – динамічною?
·         Що е композиційним центром у творах Олени Львівни Кульчицької «Олеска Довбуш» та Федора Григоровича Кричевського «Наречена»? 
6.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант №1. Створення композиції на вільну тему з передаванням статичності або динамічності. Теми композицій: «Сум», «Радість», «Рух», «Спокій»
Варіант №2. Створення композиції з однакових за формою елементів (круга, квадрата, трикутника або складніших фігур), які відрізняються за розміром та кольором. Виявлення центра, урівноваження композиції, вирішення її композиційної єдності
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки та аркуші паперу
3.    Завершення уроку


 ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ







А.Рилов «У блакитному просторі»

В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі»

М.Дерегус «Вітер»

О.Кульчицька «Олекса Довбуш»

С.Василькіський «Сторожа запорозьких вольностей»

Ф,Кричевский «Наречена»


І.Шишкін «Бурелом»