четвер, 18 грудня 2014 р.

5 клас № 7 ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

5 клас

7

ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

Мета: актуалізація знання учнів про основні засоби рисунка – лінію та силует, види ліній та силуету в графіці
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, альбоми; репродукції творів – В.Ватагін «Тигр», «Рись (хода)», Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова», «Автопортрет із сім’єю».
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Про який вид мистецтва ми говорили на попередньому уроці?
·         Які види графіки ви знаєте?
·         З якими графічними техніками ви вже знайомі?
·         Які ви знаєте основні засоби графічного мистецтва?
3.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Пам’ятаєте  девіз наших уроків на цей навчальний рік «усього потрібно вчитися. Мистецтво – не виняток»?
Сьогодні ми спробуємо підтвердити чи спростувати цей вислів видатного німецького поета і драматурга Бертольда Брехта.
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Виражальними засобами графіки є: лінія. За допомогою якої створюється малюнок, що можна порівняти з монологом, і пляма, яку винайшли японські графіки.
Опанувати мистецтво силуету зовсім не так легко, як здається.
Батьківщиною силуетного мистецтва є Китай, де з сивої давнини існували однотонні чорні зображення, так звані китайські тіні.
Назва «силует» народилася у Франції. Вона походить від імені колишнього міністра Франції, який заходами економії спричинив невдоволення паризького суспільства: на нього зробили карикатуру, вирізавши його тінь з чорного паперу.
Так розпочався розвиток силуетного зображення.
Фізкультхвилинка
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали.
Руки вліво, руки вправо.
Руки в гору підняли.
Всі тихесенько присіли.
Потім знову підвелись.
Покрутились, усміхнулись,
За науку знов взялись
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Створення лінійного та силуетного зображення моделі (грайливе кошеня, качина родина та ін.)
6.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які графічні засоби ви використовували сьогодні у своїх роботах?
·         У якій країні зародилося мистецтво силуету?
·         Звідки походить назва силует?
·         Чи цікаві для вас лінії та силуетні зображення?
·         Чим вас приваблюють лінійні чи силуетні зображення?
·         Чи правий був Бертольд Брехт, стверджуючи: «Усього потрібно вчитись. Мистецтво не виняток»? чому ви так вважаєте?
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки, гелеві ручки. Фломастери, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби. пензлі.
3.    Завершення уроку




ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ










В.Ватагін «Тигр»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

І.Крилов «Автопортрет із сім’єю»




Немає коментарів:

Дописати коментар