неділя, 18 січня 2015 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Боніто, Джузеппе


Джузеппе Боніто (1707-1789)
Італійський живописець, майстер неаполітанської школи. Навчався у Ф. Солимени в Accademia Solimenesca, як називалася створена ним приватна академія в Неаполі. Солимена був визнаним майстром, придворним живописцем монарха Королівства обох Сицилій Карлоса III. Але й Боніто незабаром став відігравати значну роль при дворі іспанських Бурбонів, виконував замовлення представників баварського та російської дворів.

З 1755 очолював створену Карлосом III Академію мистецтв у Неаполі, був членом римської Академії Св. Луки, керував діяльністю килимовій мануфактури в Неаполі.

Сучасники завжди відзначали особливий колорит життя Півдня Італії, де панували бідність і злидні. На їх фоні особливо контрастно виглядала розкіш королівського двору Бурбонів, знатних кавалерів і повна достатку життя бюргерів - людей нового стану, зайнятих комерцією. Побут останніх почав відображати у своїх полотнах Боніто, випробувавши під час недовгої роботи в Римі вплив живопису голландських італьяніст. Він зображував прийоми гостей, маскаради (Карнавал, Москва, Держ. Музей образотворчих мистецтв ім. А. С. Пушкіна), концерти, побутові сценки (Обморок, Розподіл вишень, обидві - Барі, Художній музей), наділяв персонажів гострої характерністю. Боніто був відомий і як творець вівтарних образів, таких, як Освячення храму Соломона в церкві Санта Клара або Милосердя в церкві Монте ді П'єта в Неаполі.

Від Ф. Солимени він успадкував захоплення передачею складних ракурсів фігур, динамічний мазок. Створений ним тип алегоричних зображень (Музика, Живопис, Поезія, 1763, приватне зібрання) відповідав інтелектуальному духу століття Просвітництва. Це була абсолютно нова, світська інтерпретація алегорії, представленої у вигляді портретного зображення з елементами побутової живопису. Члени родин в цих картинах об'єднані яким-небудь заняттям (музикуванням, читанням, живописом), що втілює один з видів мистецтва.


Боніто працював також у жанрі портрета, створював декорації до спектаклів (Дон Кіхот). Дж. Боніто відіграв значну роль у просуванні італійського живопису століття Просвітництва до веризму XIX сторіччя.




«Жанрова сцена з масками» Середина 18 століття 
Неаполь. Національна галерея Каподимонте

«Турецьке посольство при неаполітанському дворі» 
1741. Мадрид, Прадо




Немає коментарів:

Дописати коментар