неділя, 14 грудня 2014 р.

5 клас № 5 БОТАНІЧНІ ЗАМАЛЬОВКИ

5 клас

5

БОТАНІЧНІ ЗАМАЛЬОВКИ

Мета: ознайомити з поняттям «замальовка». «натура»; навчити уважно спостерігати за природою, малювати з натури об’єкти природи
Оснащення: графічні матеріали (олівці, гелеві (кулькові) ручки, фломастери та ін..), гумка; різні рослини та їх графічні замальовки; репродукції картин – К.Моне «Соняхи», Дж. Родефер де Кемп «Троянди», І.Шишкін «На дачі»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛЫЗАЦЫЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадайте з програми початкових класів, що таке графіка?
·         Які твори називають графічними?
·         Які матеріали та інструменти використовує художник-графік?
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Сьогодні ми поговоримо про матінку-природу
Чи помічали ви, що вигляд рослини залежить від положення  споглядача? Вигляд та розмір квітки змінюється, якщо подивитися на неї чи то згори, чи то  лежачи на землі, чи то з вікна другого поверху. Форма квітки (ромашки, соняшники, лілії) хоча й залишається незмінною, але змінюється її сприйняття художником  від місця його розташування.
Тому сьогодні будемо робити ботанічні замальовки. Що таке замальовки?
Замальовка – малюнок з натури, виконаний переважно поза майстернею з метою збагачення матеріалу для значнішої роботи або задля практичного вправляння.
Натура -  те, що є предметом зображення  для художника.
Старанне вивчення натури - одна з важливих умов переконливого, живого втілення  митцем будь-якого реалістичного задуму.
Навчальна вправа
Порівняти два натюрморти – Франса Шнайдера «Натюрморт з птахами, фруктами та овочами», Кузьми Сергійовича Петрова-Водкіна «Натюрморт із оселедцем». Який з них є статичним  та врівноваж, женим, а в якому відчувається динаміка і відсутня рівновага?
Фізкультхвилинка
4.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які закони композиції ви запам’ятали? 
·         Які композиційні прийоми використовують художники?
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Виконання врівноваженої (неврівноваженої) композиції з геометричних фігур.

6.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: розглянути у книгах, журналах, газетах, на листівках роботи художників-графіків; принести кольоровий папір, гуашеві фарби, мило, пензлі
3.    Завершення уроку


ДЕМОНСТРАЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ






Дж. Родефер де Кемп «Троянди»

К.Моне «Соняхи»



Немає коментарів:

Дописати коментар