пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

5 клас № 8 ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

5 клас

8

ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

Мета: ознайомити учнів з основними прийомами композиції (ритмом, симетрією, асиметрією, статикою, динамікою, рівновагою частин композиції, виділенням сюжетно-композиційного центра)
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції творів – В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі», А.Рилов «У блакитному просторі», І.Шишкін «Бурелом», С.Василькіський «Сторожа запорожських вольностей», М.Дерегус «Вітер», О.Кульчицька «Олекса Довбуш», Ф,Кричевский «Наречена»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадати, що таке композиція
·         Яку роль відіграє формату створенні твору мистецтва?
·         Які закони композиції ви пам’ятаєте?
3.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
До головних композиційних прийомів належать: ритм, симетрія, асиметрія. статика, динаміка, рівновага  частин композиції та виділення сюжетно- композиційного центра.
Композиційний центр має привертати увагу, що досягається завдяки освітленості, кольору, збільшеного зображення, контрастів та інших засобів; він є виразником  художнього образу і несе змістовне навантаження.
Ритм – універсальна природна властивість, чергування будь-яких елементів у певній послідовності.
Симетрія як повноцінний прийом – це чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів.
Асиметрія – відсутність будь якої симетрії.
Динаміка та її протилежність - статика – (урівноваженість) впливають на емоції людини, визначаючи характер сприйняття зображення.
Фізкультхвилинка
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         З якими прийомами ми з вами сьогодні познайомилися?
·         Проаналізувати репродукцію картини Сергія Івановича Васильківського «Сторожа запорозьких вольностей». Чи відрізняється вона від роботи Михайла Гордійовича Дерегуса «Вітер»? Яка з цих композицій є статичною, а яка – динамічною?
·         Що е композиційним центром у творах Олени Львівни Кульчицької «Олеска Довбуш» та Федора Григоровича Кричевського «Наречена»? 
6.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант №1. Створення композиції на вільну тему з передаванням статичності або динамічності. Теми композицій: «Сум», «Радість», «Рух», «Спокій»
Варіант №2. Створення композиції з однакових за формою елементів (круга, квадрата, трикутника або складніших фігур), які відрізняються за розміром та кольором. Виявлення центра, урівноваження композиції, вирішення її композиційної єдності
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки та аркуші паперу
3.    Завершення уроку


 ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ







А.Рилов «У блакитному просторі»

В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі»

М.Дерегус «Вітер»

О.Кульчицька «Олекса Довбуш»

С.Василькіський «Сторожа запорозьких вольностей»

Ф,Кричевский «Наречена»


І.Шишкін «Бурелом»





Немає коментарів:

Дописати коментар