субота, 20 грудня 2014 р.

5 клас № 9 ЩО ТАКЕ КОНСТРУКЦІЯ І ПРОПОРЦІЇ

5 клас

№ 9

ЩО ТАКЕ КОНСТРУКЦІЯ І ПРОПОРЦІЇ

Мета: ознайомити учнів з поняттями «конструкція», «пропорції»; навчити аналізувати предмети, визначити конструктивну будову та пропорції предметів
Оснащення: будь-які графічні матеріали – принести олівці, гумки та аркуші паперу; репродукція твору – А.Дюрера «Лінійно конструктивний малюнок голови», конструктивне зображення вази
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      МОТІВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
За словами видатного художника-педагога П.П.Чистякова, «предмет необхідно зображувати не тільки таким. Яким він здається нашому оку, а яким він є, яким існує в натурі».
Ось сьогодні дізнаємося. Що необхідно знати для правильного і правдивого зображення всього того, що нас оточує.
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Художникові, який хоче правдиво зобразити ці речі, зрозуміло, що необхідно визначити конструкцію предмета (особливо якщо предмет складної форми) та його пропорції.
Давайте розберемося у цих досить складних поняттях. Що ж таке конструкція предмета?
Конструкція – це побудова, взаємне розташування частин зображення.
Лінійно-конструктивна побудова повертає художника до його вміння «бачити предмети наскрізь»: чи то проста об'ємна форма, чи то складна форма (наприклад, ваза чи голова).
Якщо ми намагаємося побудувати конструкцію будь-чого, нам не обійтись без знання пропорцій. Саме пропорції обумовлюють правильне зображення характерних рис предмета чи об’єкта.
Пропорції (зв’язки частин і цілого) – один з найважливіших засобів гармонізації. Під пропорцією розуміється відношення частин цілого між собою і цілим.
Пропорція визначає співвідношення окремих частин, предметів і явищ між собою. Пропорція – одна із головних засобів, який застосовують у мистецтві, архітектурі, техніці, художньому конструюванні. Правильне встановлення пропорцій у своїй єдності – це пропорційно-гармонічний лад, порушення якого позбавляє зображення художньої виразності.
Фізкультхвилинка
4.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Зображення поруч кількох різних ваз (або кількох різних коробів)
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Що таке пропорції предметів?
·         Що таке конструкція предмета чи об’єкта?
·         Чи залежить зовнішній вигляд предмета від його пропорцій? А від конструкцій?
6.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки та аркуші паперу; звернути увагу на пропорції обличчя батьків, конструкцію однакових предметів удома (ваз, чашок, меблів та шн.).
3.    Завершення уроку


ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ



























Немає коментарів:

Дописати коментар