понеділок, 8 грудня 2014 р.

5 клас № 3 З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

5 клас

3

З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

Мета: ознайомити з основами процесу створення живописних робіт; навчити правильно обирати формат майбутньої роботи
Оснащення: прості олівці, гумка, гуашеві фарби, пензлі, ємності з водою, аркуші паперу, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції картин – Е.Дега «Урок танців», Жу І «Рододендрон», Рафаель «Афінська школа», О.Кипренський «Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·                      Як ви розумієте «І писати, і дивитися картину – мистецтво»?
·                      Чи кожен може зрозуміти задум художника? Чому?
·                      Як навчитися розуміти твори мистецтва?
·                      Завдяки чому народжується твір мистецтва, який шлях він долає від задуму до втілення?
Нещодавно завершилися літні канікули. Кожен з вас, зустрівшись із друзями, обов’язково хоче поділитися враженнями від відпочинку. Сьогодні ви перенесете свої враження  від канікул на аркуш паперу. Яким буде цей аркуш – ми згодом дізнаємось.
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Художник – він творить, спираючись на власний досвід, знання. Уміння та вподобання. Уява художника змальовує безліч художніх образів, але щоб підкреслити кожний з них, щоб задум набув більшої виразності, художникові необхідно обрати формат майбутньої картини.
Формат – це форма. Є великі й зовсім маленькі, квадратні й прямокутні, навіть овальні та трикутні.
·         Як ви вважаєте, навіщо художникам таке розмаїття  форматів?
Витягнутий вгору формат надає зображенню стрункості й піднесеності.
Формат у вигляді прямокутника, розташованого горизонтального, зручний для зображення епічної дії.
Надмірне збільшення формату за вертикаллю перетворює зображення на сувій, а надмірне збільшення формату за горизонталлю вимагає застосування панорамної або фризової композиції.
Обираючи формат, слід урахувати, як розташовані основні об’єкти композиції, як розвивається дія сюжету – зліва направо чи вглиб картини або інакше.
Живописці часто застосовують овал як формат для зображення портрета людини, оскільки конфігурація овалу співвідноситься з овалом людського обличчя або контуром погрудного зображення
·    Який формат оборе кожен з вас для того, щоб передати свої враження від літнього відпочинку? Від чого залежатиме ваш вібір?
Фізкультхвилинка
Учні виконують рухи за текстом вірша
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати
4.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які формати картини ви бачили у музеях, на виставках?
·         Чи зустрічали ви роботи незвичайних форматів? Якщо так, то чи привернули вони вашу увагу?
·         Які з цих форматів вам сподобалися найбільше? Чому?
·         Який незвичайний формат ви оберете для власної роботи?
5.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.      Підбиття підсумків
2.      Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести кольоровий папір, ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми

3.      Завершення уроку





ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ



Рафаель. Афінська школа 

О.Кипренський. Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної 

Жу І. Рододендрон 

Е.Дега. Урок танців

Немає коментарів:

Дописати коментар