субота, 20 грудня 2014 р.

АРТ Вишково. Художники та народні майстри.

МІКЛОШ ШТЕЦЬ



Народився 8 квітня 1953 р. у с. Вишково Хустського району Закарпатської області. З 1990 р. член Національної спілки майстрів народного мистецтва України, з 1992-го – Національної спілки художників України. 2008 року присвоєно звання заслуженого майстра народної творчості України Голова Художнього салону Дніпропетровської організації Національної спілки художників України з 2004 року. З 2011 року  є одним із засновників творчого об’єднання художників та народних майстрів Хустського району «АРТ Вишково»рла
Митець-фундатор. Відроджує народне декоративно-ужиткове мистецтво регіону Придніпров’я в галузі дереворізблення і скульптури. Активну творчу працю поєднує з наставницькою діяльністю.
Твори митця входять до колекцій вітчизняних музеїв, а також музею «Україна» м. Саскатун (Канада), «Українського музею» у м. Сідней (Австралія). Понад 200 робіт поповнили приватні колекції в Україні, Росії, Угорщини, Польщі, Німеччині, Алжирі,  Ізраїлі, США, Франції, Канаді.









































пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Мартіне Де Бартоломер (1389-1435)

Мартіне Де Бартоломер – італійський художник, сієнська школа.

Мартіне Де Бартоломер відноситься до тих універсальних сієнських художників, які могли створювати різноманітні художні продукти:  і фреску, і станкову картину, і книжкову мініатюрою. Його вважають посліднім художником, який в першій половині XV ст.. продовжував працювати в манері XIV-го. Можливо, він не спішив відмовлятися від ноші золотого століття сієнської школи, змінивши їх на нові тосканські навіювання.

Судячи з його ранніх творів, Мартіне пройшов навчання в майстерні Тадео Де Бартоло. В 1389 році його ім’я появилося у списку гільдії сієнських художників. Перший відомий великий твір Мартіне Де Бартоломер – це фрески на теми Старого та Нового завіту, які 1398 році написав в Ораторіо де Сан Джованні в Касчіне, під Пізою. Фрески точно розповідають біблейські історії, та були створені для того, щоб не писемні бідняки з цього невеликого містечка знали зміст святого писання.

Архівні документи повідомляють, що Мартіне де Бартоло для виконання замовлень часто об’єднувався з іншими майстрами. В Сієні він був, видно, людиною відомою і поважною, та перебував у добрих стосунках з багатьма його колегами. Про це свідчать як замовлення, які він отримував – фрескові цикли в сієнському соборі і Палацо Публіко, які незначному і мало поважному майстру мабуть чи довірили. Так  і документовані факти про відносини з Яколо дела Кверча та Франческо да Вальдамбріно.

Кількість його станкових робіт, якій дійшли до наших днів, мала. 


 Коронування Марії

Св. Петро


5 клас № 8 ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

5 клас

8

ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

Мета: ознайомити учнів з основними прийомами композиції (ритмом, симетрією, асиметрією, статикою, динамікою, рівновагою частин композиції, виділенням сюжетно-композиційного центра)
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції творів – В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі», А.Рилов «У блакитному просторі», І.Шишкін «Бурелом», С.Василькіський «Сторожа запорожських вольностей», М.Дерегус «Вітер», О.Кульчицька «Олекса Довбуш», Ф,Кричевский «Наречена»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадати, що таке композиція
·         Яку роль відіграє формату створенні твору мистецтва?
·         Які закони композиції ви пам’ятаєте?
3.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
До головних композиційних прийомів належать: ритм, симетрія, асиметрія. статика, динаміка, рівновага  частин композиції та виділення сюжетно- композиційного центра.
Композиційний центр має привертати увагу, що досягається завдяки освітленості, кольору, збільшеного зображення, контрастів та інших засобів; він є виразником  художнього образу і несе змістовне навантаження.
Ритм – універсальна природна властивість, чергування будь-яких елементів у певній послідовності.
Симетрія як повноцінний прийом – це чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів.
Асиметрія – відсутність будь якої симетрії.
Динаміка та її протилежність - статика – (урівноваженість) впливають на емоції людини, визначаючи характер сприйняття зображення.
Фізкультхвилинка
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         З якими прийомами ми з вами сьогодні познайомилися?
·         Проаналізувати репродукцію картини Сергія Івановича Васильківського «Сторожа запорозьких вольностей». Чи відрізняється вона від роботи Михайла Гордійовича Дерегуса «Вітер»? Яка з цих композицій є статичною, а яка – динамічною?
·         Що е композиційним центром у творах Олени Львівни Кульчицької «Олеска Довбуш» та Федора Григоровича Кричевського «Наречена»? 
6.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант №1. Створення композиції на вільну тему з передаванням статичності або динамічності. Теми композицій: «Сум», «Радість», «Рух», «Спокій»
Варіант №2. Створення композиції з однакових за формою елементів (круга, квадрата, трикутника або складніших фігур), які відрізняються за розміром та кольором. Виявлення центра, урівноваження композиції, вирішення її композиційної єдності
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки та аркуші паперу
3.    Завершення уроку


 ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ







А.Рилов «У блакитному просторі»

В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі»

М.Дерегус «Вітер»

О.Кульчицька «Олекса Довбуш»

С.Василькіський «Сторожа запорозьких вольностей»

Ф,Кричевский «Наречена»


І.Шишкін «Бурелом»





четвер, 18 грудня 2014 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва



Систо Бадалоккіо



Відомий також під іменем Роза - майстерний гравер на міді. учень Анібала Карачі. народився в Пармі в 1581 р., помер в Пармі в 1647 р.

Його роботи можна побачити в Реджіо (купол св. Іоана), в Гуальтьєрі, в герцогському палаці (Перемоги Геркулеса) та в Пармі (св. Фрациск у капуцинів).



 Сюзана і старці

 Марс та Венера

 Мертвий Христос

 Портрет Мадони

Святе сімейство 

 Покладання в гробницю Христа


 Мадонна з немовлям між Святими Бенедиктом і Квентіном

 Покладання в гроб

 Танкред хрестить Клорінда

Звільнення св. Петра





Щиро вітаю Вас із Днем Святого Миколая.









Щиро вітаю Вас із Днем Святого Миколая. Сердечно бажаю Вам, шановні, здоров’я, добра, радості та великої духовної благодаті.

Щастя, добра та злагоди Вам і вашій родині!





5 клас № 7 ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

5 клас

7

ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

Мета: актуалізація знання учнів про основні засоби рисунка – лінію та силует, види ліній та силуету в графіці
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, альбоми; репродукції творів – В.Ватагін «Тигр», «Рись (хода)», Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова», «Автопортрет із сім’єю».
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Про який вид мистецтва ми говорили на попередньому уроці?
·         Які види графіки ви знаєте?
·         З якими графічними техніками ви вже знайомі?
·         Які ви знаєте основні засоби графічного мистецтва?
3.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Пам’ятаєте  девіз наших уроків на цей навчальний рік «усього потрібно вчитися. Мистецтво – не виняток»?
Сьогодні ми спробуємо підтвердити чи спростувати цей вислів видатного німецького поета і драматурга Бертольда Брехта.
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Виражальними засобами графіки є: лінія. За допомогою якої створюється малюнок, що можна порівняти з монологом, і пляма, яку винайшли японські графіки.
Опанувати мистецтво силуету зовсім не так легко, як здається.
Батьківщиною силуетного мистецтва є Китай, де з сивої давнини існували однотонні чорні зображення, так звані китайські тіні.
Назва «силует» народилася у Франції. Вона походить від імені колишнього міністра Франції, який заходами економії спричинив невдоволення паризького суспільства: на нього зробили карикатуру, вирізавши його тінь з чорного паперу.
Так розпочався розвиток силуетного зображення.
Фізкультхвилинка
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали.
Руки вліво, руки вправо.
Руки в гору підняли.
Всі тихесенько присіли.
Потім знову підвелись.
Покрутились, усміхнулись,
За науку знов взялись
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Створення лінійного та силуетного зображення моделі (грайливе кошеня, качина родина та ін.)
6.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які графічні засоби ви використовували сьогодні у своїх роботах?
·         У якій країні зародилося мистецтво силуету?
·         Звідки походить назва силует?
·         Чи цікаві для вас лінії та силуетні зображення?
·         Чим вас приваблюють лінійні чи силуетні зображення?
·         Чи правий був Бертольд Брехт, стверджуючи: «Усього потрібно вчитись. Мистецтво не виняток»? чому ви так вважаєте?
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки, гелеві ручки. Фломастери, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби. пензлі.
3.    Завершення уроку




ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ










В.Ватагін «Тигр»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

І.Крилов «Автопортрет із сім’єю»