пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

5 клас № 8 ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

5 клас

8

ПРИЙОМИ КОМПОЗИЦІЇ

Мета: ознайомити учнів з основними прийомами композиції (ритмом, симетрією, асиметрією, статикою, динамікою, рівновагою частин композиції, виділенням сюжетно-композиційного центра)
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби, пензлі, ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції творів – В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі», А.Рилов «У блакитному просторі», І.Шишкін «Бурелом», С.Василькіський «Сторожа запорожських вольностей», М.Дерегус «Вітер», О.Кульчицька «Олекса Довбуш», Ф,Кричевский «Наречена»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадати, що таке композиція
·         Яку роль відіграє формату створенні твору мистецтва?
·         Які закони композиції ви пам’ятаєте?
3.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
До головних композиційних прийомів належать: ритм, симетрія, асиметрія. статика, динаміка, рівновага  частин композиції та виділення сюжетно- композиційного центра.
Композиційний центр має привертати увагу, що досягається завдяки освітленості, кольору, збільшеного зображення, контрастів та інших засобів; він є виразником  художнього образу і несе змістовне навантаження.
Ритм – універсальна природна властивість, чергування будь-яких елементів у певній послідовності.
Симетрія як повноцінний прийом – це чітка послідовність розташування, поєднання елементів, частин відповідної структури творів.
Асиметрія – відсутність будь якої симетрії.
Динаміка та її протилежність - статика – (урівноваженість) впливають на емоції людини, визначаючи характер сприйняття зображення.
Фізкультхвилинка
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         З якими прийомами ми з вами сьогодні познайомилися?
·         Проаналізувати репродукцію картини Сергія Івановича Васильківського «Сторожа запорозьких вольностей». Чи відрізняється вона від роботи Михайла Гордійовича Дерегуса «Вітер»? Яка з цих композицій є статичною, а яка – динамічною?
·         Що е композиційним центром у творах Олени Львівни Кульчицької «Олеска Довбуш» та Федора Григоровича Кричевського «Наречена»? 
6.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант №1. Створення композиції на вільну тему з передаванням статичності або динамічності. Теми композицій: «Сум», «Радість», «Рух», «Спокій»
Варіант №2. Створення композиції з однакових за формою елементів (круга, квадрата, трикутника або складніших фігур), які відрізняються за розміром та кольором. Виявлення центра, урівноваження композиції, вирішення її композиційної єдності
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки та аркуші паперу
3.    Завершення уроку


 ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ







А.Рилов «У блакитному просторі»

В.Васнецов «Витязь на роздоріжжі»

М.Дерегус «Вітер»

О.Кульчицька «Олекса Довбуш»

С.Василькіський «Сторожа запорозьких вольностей»

Ф,Кричевский «Наречена»


І.Шишкін «Бурелом»





четвер, 18 грудня 2014 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва



Систо Бадалоккіо



Відомий також під іменем Роза - майстерний гравер на міді. учень Анібала Карачі. народився в Пармі в 1581 р., помер в Пармі в 1647 р.

Його роботи можна побачити в Реджіо (купол св. Іоана), в Гуальтьєрі, в герцогському палаці (Перемоги Геркулеса) та в Пармі (св. Фрациск у капуцинів).



 Сюзана і старці

 Марс та Венера

 Мертвий Христос

 Портрет Мадони

Святе сімейство 

 Покладання в гробницю Христа


 Мадонна з немовлям між Святими Бенедиктом і Квентіном

 Покладання в гроб

 Танкред хрестить Клорінда

Звільнення св. Петра





Щиро вітаю Вас із Днем Святого Миколая.









Щиро вітаю Вас із Днем Святого Миколая. Сердечно бажаю Вам, шановні, здоров’я, добра, радості та великої духовної благодаті.

Щастя, добра та злагоди Вам і вашій родині!





5 клас № 7 ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

5 клас

7

ЛІНІЯ ТА СИЛУЕТ У РИСУНКУ

Мета: актуалізація знання учнів про основні засоби рисунка – лінію та силует, види ліній та силуету в графіці
Оснащення: будь-які графічні матеріали – олівці, гелеві ручки, фломастери, гумки, альбоми; репродукції творів – В.Ватагін «Тигр», «Рись (хода)», Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова», «Автопортрет із сім’єю».
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Про який вид мистецтва ми говорили на попередньому уроці?
·         Які види графіки ви знаєте?
·         З якими графічними техніками ви вже знайомі?
·         Які ви знаєте основні засоби графічного мистецтва?
3.      МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Пам’ятаєте  девіз наших уроків на цей навчальний рік «усього потрібно вчитися. Мистецтво – не виняток»?
Сьогодні ми спробуємо підтвердити чи спростувати цей вислів видатного німецького поета і драматурга Бертольда Брехта.
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Виражальними засобами графіки є: лінія. За допомогою якої створюється малюнок, що можна порівняти з монологом, і пляма, яку винайшли японські графіки.
Опанувати мистецтво силуету зовсім не так легко, як здається.
Батьківщиною силуетного мистецтва є Китай, де з сивої давнини існували однотонні чорні зображення, так звані китайські тіні.
Назва «силует» народилася у Франції. Вона походить від імені колишнього міністра Франції, який заходами економії спричинив невдоволення паризького суспільства: на нього зробили карикатуру, вирізавши його тінь з чорного паперу.
Так розпочався розвиток силуетного зображення.
Фізкультхвилинка
Раз, два! Пострибали!
Три, чотири! Назад стали.
Руки вліво, руки вправо.
Руки в гору підняли.
Всі тихесенько присіли.
Потім знову підвелись.
Покрутились, усміхнулись,
За науку знов взялись
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Створення лінійного та силуетного зображення моделі (грайливе кошеня, качина родина та ін.)
6.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які графічні засоби ви використовували сьогодні у своїх роботах?
·         У якій країні зародилося мистецтво силуету?
·         Звідки походить назва силует?
·         Чи цікаві для вас лінії та силуетні зображення?
·         Чим вас приваблюють лінійні чи силуетні зображення?
·         Чи правий був Бертольд Брехт, стверджуючи: «Усього потрібно вчитись. Мистецтво не виняток»? чому ви так вважаєте?
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести олівці, гумки, гелеві ручки. Фломастери, аркуші паперу, акварельні або гуашеві фарби. пензлі.
3.    Завершення уроку




ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ










В.Ватагін «Тигр»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

Г.Нарбут «Титульний аркуш до збірки басен І.Крилова»

І.Крилов «Автопортрет із сім’єю»




вівторок, 16 грудня 2014 р.

5 клас № 6 ГРАФІКА. ВИДИ ГРАФІКИ. ГРАФІЧНІ ТЕХНІКИ

5 клас
6

ГРАФІКА. ВИДИ ГРАФІКИ. ГРАФІЧНІ ТЕХНІКИ

Мета: актуалізація знання учнів про графіку як вид образотворчого мистецтва; навчити розрізняти види графіки та графічні техніки виконання робіт; ознайомити з технікою монотипії
Оснащення: папір, мило (або засіб для миття посуду), скельця або люстерка, воскові свічки, акварельні ту гуашеві фарби, пензлі, ємності з водою серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції географічних творів – Л. да Вінчі, Мікеланджело, П.П.Рубенса, Ж.-О.-Д.Енгра, І.Шишкіна, В.Сєрова, І.Рєпіна
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·         Пригадати, що таке графіка
·         Чим графіка відрізняється від живопису?
·         Назвати матеріали та інструменти, якими працюють художники-графіки
3.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
4.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
До XV століття графіка була складовою всіх видів мистецтва . але самостійного визначення набула тільки за епохи Відродження.
Залежно від змісту та призначення графіка поділяється на: станкову (рисунок, естамп); декоративну (книжкову, журнальну та газетну); прикладну або промислову (грамоти, марки, етикетки, реклама); комп’ютерну.
Матеріали та інструменти, що використовує художник-графік: олівець, вугілля, туш, сангіна, соус, акварель і гуаш.
Станкова графіка не пов’язана з певним інтер’єром і у свою чергу поділяється на рисунок та естамп.
Рисунок – це зображення, виконане від руки за допомогою графічних засобів – лінії, штриха, плями.
Естамп – відбиток на папері. В естампі первісне зображення виконують не на папері, а на будь якому твердому матеріалі, з якого потім рисунок друкують, відтискають за допомогою верстата-преса. Отримують багато екземплярів відбитка, що мають однакову художню цінність.
Зображення, що виконано на кам’яній подушці за допомогою олівця або фарби, називають літографією.
Ксилографія – гравюра на дереві з нанесенням на неї фарби під час подальшого її друкування на папері.
Ліногравюра – це графічне зображення, що отримують під час друкування малюнка з листа лінолеуму.
Офорт – відбиток з металевої платівки.
Декоративна графіка дуже різноманітна. До неї належать книжкові ілюстрації, листівки, будь-які графічні зображення на предметі, що не мають художньої цінності, а необхідні для організації поверхні предмета.
Прикладна графіка – значна галузь мистецтва графіки, що містить усі види утилітарних графічних робіт: поштову графіку (марки, конверти, листівки), грошові знаки, інформаційні матеріали (буклети, програми, проспекти), а також промислову графіку, включно із графічними роботами для торговельно-промислових цілей, а також фірмовими, рекламними та пакувальними друкованими матеріалами.
Фізкультхвилинка
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Сьогодні ми створюватимемо роботу в графічній техніці – монотипії. Монотипія – це техніка, коли за допомогою друкування отримують лише один відбиток, один екземпляр зображення.
Для цієї роботи вам знадобляться: акварельні фарби. чисте скло, аркуші паперу, мило.
Послідовність виконання роботи
·         Акварельні фарби, розведені мильним розчином. Нанести на скельця або люстерка (без попереднього контурного малюнка). Мило необхідне для того, щоб фарба добре лягала на поверхню скла.
·         Віддрукувати кольорове зображення на сухому папері (цікавіші монотипії, зроблені на навощеному папері).
·         Якщо бажаєте виконати гуашевими фарбами, то мило вам не знадобиться. Гуаш – дуже густа фарба, яка добре лягає на поверхню скла.онардо давінчі
Виконання монотипії
6.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         До якого виду графіки належить робота створена вами сьогодні на уроці?
7.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: роздивитися у книгах, журналах, газетах, на листівках роботи художників графіків; принести фломастери або гелеві ручки, альбоми; вигадати приклади використання горизонтальних, вертикальних та кривих ліній.
3.    Завершення уроку

ДЕМОНСТРАЙЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ
Леонардо да Вінчі
Битва при Ангіарі

Вид долини Арно

Голова в профіль (етюд)

Зірка Віфлеєма та інші рослини. б. 1503-1507

Кондотьєр

П'ять гротескових голів

Технічні креслення проект колісниці-плуга.



Ж.-О.-Д.Енгра

Етюд до картини Антыох та Стратоніка

Портрет пана Фореста (1823)



І. Шишкін

Вирізаний ліс

Сестрорецьк

Автопортрет




В.Серов

Портрет Дмитра Дервіза (1889)

Вовк та пастух (1898)

Автопортрет Серова. Художнику на наму - двадцать років.

Портрет поета К. Бальмонта (1905)




І. Рєпін

Санкт-Петербург Невский проспект

Максим Горький читає в Пенатах свою драму Діти солнца

Рисунки та гравюри