вівторок, 20 січня 2015 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Ієронім Босх



Хронологія Життя
Ок. 1450 Ієронімус ван Акен народився в родині художників в Хертогенбосе, в герцогстві Брабант (нині - південь Голландії).
Ок. 1470 Пише картину "Се людина", одну з найбільш ранніх, що дійшли до нас робіт. Ймовірно, тоді ж приступив до створення "Фокусника".
1474 Перша документальна згадка про художника.
Ок. 1478 Помирає батько художника, Антоній ван Акен.
1480 Вперше згадується в документах як художник. Одружується на Алейт Гойартс ван дер Меєрвенні. Пише картину "Видалення каменів, дурості". Завершує незакінчену роботу батька в соборі святого Іоанна.
1486 Вперше згадується в списку членів Братства Богородиці.
1488 Запрошений в якості почесного гостя на щорічний новорічний банкет Братства.
Ок, 1490 Робота над картиною "Віз сіна".
Ок. 1500 Робота над картиною "Сад земних насолод".
1504 Пише на замовлення Філіпа Красивого, герцога Бургундського, триптих "Страшний суд", - з бічними панелями, які зображують Рай і Пекло.
Ок. 1510 Завершує роботу над картинами "Спокуса святого Антонія" і "Мандрівник".
1511 Робота над розп'яттям для Братства Богородиці.
1512 Робота над мідним панікадилами Братства Богородиці.

1516 Помирає незадовго до 9 серпня: в цей день, згідно з документами, в соборі святого Іоанна відслужили панахиду за художником.


Легенда про месі святого Григорія

Спокуса св. Антонія

Фокусник

Коронування терням

Розп'яття

Сім смертних гріхів (стільниця)

Гротескові начерки

Корабель дурнів

Розп'яття святий Юлії На бічних панелях Розп'яття святий Юлії зображені молиться святий Антоній (зліва) і два работорговця (праворуч)

Се людина

Смерть скнари

Страшний суд (Фрагмент)

Віз сіна

Несення хреста

Поклоніння волхвів

Сад земних насолод

Св. Іоанна на Патмосі

Страшний суд (права панель)

Видалення каменів дурості

Вознесіння праведників

Молитва св. Ієроніма

Страшний суд (гравюра)

Іоанн Хреститель у пустелі





понеділок, 19 січня 2015 р.

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

П'єр Боннар



Хронологія Життя

1867 Народився 3 жовтня в буржуазному передмісті Парижа Фонтене-о-Роз.
1887 Продовжуючи навчання на юридичному факультеті в Парижі, вступає у вечірні класи художньої школи.
1888 Відвідує заняття в Школі витончених мистецтв, де знайомиться з Едуаром Вюйяр та іншими майбутніми членами групи "Набі".
1889 Перемагає в конкурсі на створення рекламного плаката для "Франс Шампань".
1890-і Стає одним з визнаних лідерів авангардного мистецтва. Працює в різних областях, включаючи графіку, прикладне мистецтво і станковий живопис.
1893 Знайомиться з Мартою де Меліна.
1900 Все рідше з'являється в Парижі, вважаючи за краще жити в невеликих містечках в долині Сени.
1906 Починаючи з цього року, в паризькій галереї Бернхейм-Жен проводяться персональні виставки Боннара.
1912 Купує будинок у Верноні, неподалік від того місця, де жив Моне. За заслуги перед французьким мистецтвом нагороджений орденом Почесного Легіону, але відмовляється прийняти цю нагороду.
1925 Вступає в офіційний шлюб з Мартою.
1926 Роботи Боннара начінають продаватися за кордоном. Відвідує Америку.
1927 Подружжя Боннар переїжджає, в новий будинок в Приморських Альпах
1942 26 січня вмирає Марта Боннар.

1947 Помирає 27січня.


Автопортрет 1930

Автопортрет в дзеркалі

Відкрите вікно

Графіка

Два пуделі

Дзеркало на умивальнику

Картата блуза

Автопортрет 1889

Майстерня художника і мімоза

Няні на прогулянці

Літо

Ложа

Легковажна жінка

Оголена при бічному освітленні

Оголена в ванні

Праля

Партія в крокет

Сієста У майстерні художника

Тераса у Верноні

Тераса

Їдальня в заміському будинку

Ревю Бланш

Середземномор'ї

Сім'я на терасі

Оголена перед дзеркалом

5 клас Урок №19 КОЛОРИТ

5 клас
Урок №19
                        КОЛОРИТ
Мета:
         навчальна: ознайомити учнів з поняттям «колорит», впливом кольору на людину; актуалізувати знання з кольорознавства;
         розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, уміння насолоджуватися спогляданням творів образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів;
         виховна: виховувати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Оснащення: гуашеві або акварельні фарби, пензлі, прості олівці, гумки, аркуші паперу (альбоми), ємності для води, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції картин (М. Сар'ян «Море. Сфінкс», Ель Греко «Мадонна милосердя», П. Сезанн «Автопортрет», А. Матісс «Блакитна скатертина», В. ван Гог «Зіркова ніч», В. Борисов-Мусатов «Портрет дами», П. Синьяк «Сосна», М. Врубель «Царівна-Лебідь»), роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.



ХІД УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
         Що таке колір?
         Що ми називаємо колірним спектром?
         Які кольори є складовими спектрального (колірного) кола?
3. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Учитель.
Видатний французький художник Жан-Огюст-Домінік Енгр уважав, що «колір доповнює живопис прикрасами, але він не більше ніж придворна пані із почту королеви».
Спробуймо сьогодні з'ясувати, чи правий він був.
4. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель.
Вам відомо, що основним художнім засобом живопису є колір. Він може викликати різні почуттєві асоціації. Сполучення кольорів у творах живопису створює певну систему: колорит — співвідношення барв, кольорів за тоном, насиченістю, що створює певну єдність картини, фрески та ін. (Запис до словничків.)
Колорит розкриває нам кольорове багатство світу. Він допомагає художникові передати настрій у картині: може бути спокійним і напруженим, радісним і сумним та ін., а також теплим і холодним, світлим і темним.
Видатний вірменський художник Мартирос Сергійович Сар'ян говорив, що у живописця є тільки один засіб розповісти про світ та про себе — це колір. Колір створює емоційне напруження у картині (згадаймо, наприклад, картини Ель Греко або Поля Сезанна), особливо вдало психологічний вплив кольору використовували Анрі Матісс та Вінсен ван Гог. Полотна Ван Гога побудовані на контрастних сполученнях кольорів, які є психологічним фактором, передають настрій.
Відчуття колориту — це дар. Видатними художниками-колористами були Ілля Юхимович Рєпін, Василь Іванович Суриков, Костянтин Олексійович Коровін, Михайло Олександрович Врубель, Віктор Слпідифорович Борисов-Мусатов (демонстрування наочності).
Чи знаєте ви, що проблему колориту, гармонії кольору та його розвитку в картині багато хто з видатних художників (Мікеланджело, Е. Делакруа, Ж. Б. Коро, В. Полєнов, К. Коровін, І. Рєпін, В. Суриков та ін.) розв'язував завдяки тому, що мав музичну освіту?
Принципи побудови та розвитку музичного твору ці художники використовували під час створення живописного твору.
Прикладом яскравого вираження колориту в живописі є роботи І. Рєпіна, який писав у теплому золотаво-жовто-червоному колориті.
Улюблений колорит В. Сурикова складався з блакитнувато-синіх, холодних кольорів, а М. Врубель віддавав перевагу сіро-блакитним кольорам.
Часто колорит є основним засобом для передавання національних особливостей, природи, побуту людей; тоді йдеться про національний колорит. Прикладом національного колориту є твори М. Сар'яна.
Психологи вже довели, що колір має емоційне забарвлення, тобто викликає певні почуття. Виконаймо вправу і дізнаємося, чи справді це так.
Навчальна вправа
Учні отримують картки з різнокольоровими монотипіями. Поруч із монотипією написано людські стани та настрої (радість, смуток, тривога, горе, знервованість, піднесення, ніжність, переживання та ін.).
Завдання: підкреслити те, що відповідає кольору або поєднанню кольорів на картці (монотипії).
Фізкультхвилинка
5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Варіант 1. Малювання композиції-спогаду в теплому або холодному колориті
Варіант №2. Створення монотипії у певному колориті за запропонованим настроєм (смуток, радість, хвилювання, тривога, злість та ін.)
6. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
§   Що таке колорит?
§   Які кольори переважають у ваших роботах? Чому?
§   Колорит яких робіт художників викликає у вас відчуття спокою? напруження?
7ЗАВЕРШЕННЯ УРОКУ. 
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести гуаше-ві або акварельні фарби, прості олівці, гумки, пензлі, аркуші паперу (альбоми).

3. Проголошення уроку завершеним.



ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ

А. Матісс «Блакитна скатертина»

В. Борисов-Мусатов «Портрет дами»

В. ван Гог «Зіркова ніч»

П. Сезанн «Автопортрет»

М. Врубель «Царівна-Лебідь»

М. Сар'ян «Море. Сфінкс»

Ель Греко Мадонна милосердя

П. Синьяк «Сосна»