субота, 13 грудня 2014 р.

Мої нагороди




































АРТ Вишково. Художники та народні майстри.

МІКЛОВШ БЕЙЛА ЯНОШОВИЧ



Народився 14 листопада 1939 року в сім’ї  шустера (чоботаря) у некороновариші Вишково, на той час в Угорщині.

1947 року вступив до Вишківської загальноосвітньої школи, яку закінчив у 1957 році. Змалку мав потяг до малювання, замальовував усі чисті аркуші паперу.

У 1958т році вступив в Ужгородське училище на керамічний відділ, заснований цього ж року.
Закінчив училище у 1963 році. З вересня цього ж року працював учителем малювання та креслення. З вихованих ним учнів є чимало відомих майстрів пензля.

З 2011 року  є одним із засновників творчого об’єднання художників та народних майстрів Хустського району «АРТ Вишково»




Творчість Бейли Микловш з самого початку, тобто після закінчення художнього училища. Формувалася як творчість вільного художника, незалежного ні від яких художніх спілок чи об’єднань.

Велика заслуга художника, і треба надати йому великої шани за те. Що він у своєму рідному гнізді зумів створити сотні різноманітних творів мистецтва. Треба воістину любити свій рідний край. В якому знаходиш натхнення до творчої праці. Важливим явищем є те, що художник бачить гармонію в природі, що його оточує, у кожній гілочці, квітці, екзотичному дереві, в сільській архітектурі він бачить образ для своєї картини.

Таким чином, його краєвиди Вишкова, та його околиці стали провідною темою творчості художника. Аналіз творчості Бейли Мікловша приводить до висновку, що він художник лірик. В образотворчому мистецтві художник-пейзажист ліричним способом зав’язує спілкування з глядачем, бо по свої      й суті пейзажна картина завжди лірична.

Що стосується колористичної гами у творах художника, то вони неповторні. Художник для кожної роботи застосовує такі барви. Які найкраще розкривають суть композиції.

Бейла добре відчуває натуру, зображуючи натуру, зображуючи портрет. Його потенціал сприяє відтворенню як зовнішності персонажа, так і динаміки його почуттів, емоцій, думок. Отже, портрет – це «характер у дії».

Портрет це передусім образ людини. Індивідуальна неповторність – одна з найцінніших якостей портретного образу. І першочергова роль тут, безперечно, відводиться світогляду митця. Його творчій уяві. Вони й формують не лише сам аспект компонування  портрета, а й арсенал виражально-зображальних засобів.

Коли художник досяг вищої точки своєї духовної зрілості, він здатний побачити і розуміти навколишній світ таким, яким до нього ніхто не міг його визначити і зобразити. Своїми творами він частіше випереджує час, в якому живе. І це висловлення стосується Бейли Мікловша, який втілив ці поняття у своєму творчому надбанні. 




"Надія. Дружина художника" полотно/олія, 1981

"Зимова стежка" картон/олія, 1986

"Возова дорога" полотно/олія 1982

"Цімборки" полотно/олія 1985

"Надійка. Дружина художника" папір/пастель, 1966

"Леся. (Донька)" картон/олія, 1976

"Данилівська церква" папір/акварель, 1980

"Зима" полотно/олія, 1986

"Осінні дзвони" картон/олія, 1981

"Три церкви" полотно/олія, 1981

 "Дзвіночки" картон/олія, 1981

"Сніжком припорошило" картон/темпера, 1981

"Чардаш" картон/темпера, 1962

"Греко-католицька церква (Вишково)" картон/олія, 1986

"Після дощу (Буштино гандал)" папір/пастель, 1986

"Урочище Ковачвивдь" полотно/олія, 1986

"Сусідки" папір/акварель, 1981

"Сумна звістка" картон/темпера, 1978

"Гарячі дзвони" картон/папір, 1989

"Зима" полотно/осінь, 1986

"Зимонька-краса" полотно/1986

"Старі верби" полотно/олія, 1986

"Поговорили" картон/олія, 1962

"Урочище Чоторнаш" полотно/олія, 1985


четвер, 11 грудня 2014 р.

5 клас № 4 ЯК СКОМПОНУВАТИ МАЛЮНОК В ОБРАНОМУ ФОРМАТІ

5 клас

4

ЯК СКОМПОНУВАТИ МАЛЮНОК В ОБРАНОМУ ФОРМАТІ

Мета: ознайомити з поняттям «композиція», законами, які допомагають компонувати зображення в обраному форматі
Оснащення: кольоровий папір, ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми, серветки для витирання рук, клейонки; репродукції картин – Й.Курилас «На Гуцулщині», І.Шишкін «Жито», «Полудень. Околиці Москви», Ф.Шнайдер «Натюрморт із птахами, фруктами та овочами», К.Петров-Водкін «Натюрморт із оселедцями»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Термін «композиція» зазвичай вживають у двох значеннях. З одного боку, композиція – це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером. З іншого боку, композицію називають і сам твір, тобто кінцевий результат  діяльності художника. Композиція надає твору цілісність. Організовує та підпорядковує  його елементи один одному й цілому.
Підпорядкування компонентів композиції та композиційних засобів ідейному задуму твору. Цей закон вимагає цілісність, виразність, ідейності художнього твору та зобов’язує художника, щоб його композиція в усіх деталях підпорядкувалася ідейному змісту, розкривала ставлення митця до зображуваного та його захоплення.
Наявність композиційного центру. Композиційний центр містить головні компоненти, які розкривають ідею твору. Поміж основних прийомів, які дають змогу робити акцент на композиційному центрі, є грамотне володіння формами, лініями, кольором, світлотінню.
Співмірність усіх частин композиції між собою та щодо цілого. Згідно з цим законом художник має врахувати співвідношення об’ємів, кольорів, світла, тону й форми, а також ритму й пластики, руху чи стану спокою, щоб твір справляв враження єдиного цілого, відповідав ідейному задуму.
Закон цілісності композиції вимагає, щоб глядач сприймав її як неподільний твір мистецтва, у якому кожне зображення доповнює зміст.
Важливу роль мають обрані художником для твору типи формату.
А ще картини можуть визвати відчуття рівноваги та нерівноваги у композиції. Рівновага залежить від розташування основних має композиції, організування  композиційного центру, пластичної й ритмічної побудови композиції, пропорції, колірних, тональних і фактурних взаємин окремих частин одна одної з цілим.
Навчальна вправа
Порівняти два натюрморти – Франса Шнайдера «Натюрморт з птахами, фруктами та овочами», Кузьми Сергійовича Петрова-Водкіна «Натюрморт із оселедцем». Який з них є статичним  та врівноваженим, а в якому відчувається динаміка і відсутня рівновага?
Фізкультхвилинка
4.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які закони композиції ви запам’ятали? 
·         Які композиційні прийоми використовують художники?
5.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Виконання врівноваженої (неврівноваженої) композиції з геометричних фігур.
Створити власні композиції, пам’ятаючи про закони та правила композиції. Вирізати з кольорового паперу різні геометричні фігури  і спробувати створити з них композицію: врівноважену або не врівноважену.
6.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: звернути увагу на зовнішній вигляд та проаналізувати форми різних рослин; принести графічні матеріали (олівці, гелеві або кулькові ручки, фломастери та ін.), гумки, альбоми
3.    Завершення уроку

   


ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ

К.Петров-Водкін «Натюрморт із оселедцями»

І.Шишкін «Жито»

І.Шишкін  «Полудень. Околиці Москви»

Цікаво знати. Шедеври світового мистецтва

Маріотто Альбертінеллі


Маріотто Альбертінеллі (1474-1515)

Учень Козімо Росселли. У студії свого вчителя художник познайомився з Фра Бартоломео. Вони почали спільну роботу в 1508 році, але незабаром після цього Альбертінеллі тимчасово кинув живопис і став трактирником, сказавши (згідно Вазарі), що він наївся критики і хоче зайнятися «менш важкою і більш радісною працею». Вазарі також писав, що він був «неспокійною людиною, шанувальником Венери і хорошого життя».
Його найкраща робота «Відвідування» зберігається в галереї Уффіці у Флоренції.


Благовіщення 

Благовіщення

Богоматір з немовлям

Зустріч Марії та Єлизавети

Хрещення

Мадонна з немовлям і зі Саят Ієронімом і Зеноб

Мадонна с младенцем Христом 

Поклоніння немовляті з ангелом

Поклоніння немовляті Христу

Різдво Христове


понеділок, 8 грудня 2014 р.

5 клас № 3 З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

5 клас

3

З ЧОГО ПОЧИНАЄТЬСЯ КАРТИНА. ФОРМАТ

Мета: ознайомити з основами процесу створення живописних робіт; навчити правильно обирати формат майбутньої роботи
Оснащення: прості олівці, гумка, гуашеві фарби, пензлі, ємності з водою, аркуші паперу, серветки для витирання рук і пензлів, клейонки; репродукції картин – Е.Дега «Урок танців», Жу І «Рододендрон», Рафаель «Афінська школа», О.Кипренський «Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної»
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
·                      Як ви розумієте «І писати, і дивитися картину – мистецтво»?
·                      Чи кожен може зрозуміти задум художника? Чому?
·                      Як навчитися розуміти твори мистецтва?
·                      Завдяки чому народжується твір мистецтва, який шлях він долає від задуму до втілення?
Нещодавно завершилися літні канікули. Кожен з вас, зустрівшись із друзями, обов’язково хоче поділитися враженнями від відпочинку. Сьогодні ви перенесете свої враження  від канікул на аркуш паперу. Яким буде цей аркуш – ми згодом дізнаємось.
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Художник – він творить, спираючись на власний досвід, знання. Уміння та вподобання. Уява художника змальовує безліч художніх образів, але щоб підкреслити кожний з них, щоб задум набув більшої виразності, художникові необхідно обрати формат майбутньої картини.
Формат – це форма. Є великі й зовсім маленькі, квадратні й прямокутні, навіть овальні та трикутні.
·         Як ви вважаєте, навіщо художникам таке розмаїття  форматів?
Витягнутий вгору формат надає зображенню стрункості й піднесеності.
Формат у вигляді прямокутника, розташованого горизонтального, зручний для зображення епічної дії.
Надмірне збільшення формату за вертикаллю перетворює зображення на сувій, а надмірне збільшення формату за горизонталлю вимагає застосування панорамної або фризової композиції.
Обираючи формат, слід урахувати, як розташовані основні об’єкти композиції, як розвивається дія сюжету – зліва направо чи вглиб картини або інакше.
Живописці часто застосовують овал як формат для зображення портрета людини, оскільки конфігурація овалу співвідноситься з овалом людського обличчя або контуром погрудного зображення
·    Який формат оборе кожен з вас для того, щоб передати свої враження від літнього відпочинку? Від чого залежатиме ваш вібір?
Фізкультхвилинка
Учні виконують рухи за текстом вірша
Всі піднесли руки – раз!
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати
4.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Які формати картини ви бачили у музеях, на виставках?
·         Чи зустрічали ви роботи незвичайних форматів? Якщо так, то чи привернули вони вашу увагу?
·         Які з цих форматів вам сподобалися найбільше? Чому?
·         Який незвичайний формат ви оберете для власної роботи?
5.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.      Підбиття підсумків
2.      Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести кольоровий папір, ножиці, клей, пензлі для клею, альбоми

3.      Завершення уроку





ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ



Рафаель. Афінська школа 

О.Кипренський. Портрет Олімпіади Олександрівни Рюміної 

Жу І. Рододендрон 

Е.Дега. Урок танців