середа, 24 грудня 2014 р.

5 клас № 10 СВІТЛОТІНЬ

5 клас

10

СВІТЛОТІНЬ

Мета: надати відомості про передавання об'ємної форми предметів на площині засобами графіки; ознайомити з поняттям «світлотіньове моделювання форми» зі схемою розподілення світла на різноманітних геометричних формах 
Оснащення: будь-які графічні матеріали – принести олівці, гумки та аркуші паперу; куб, конус, циліндр та куля; рисунки геометричних предметів зі світлотіньовою градацією.
Тип уроку: комбінований урок

ХІД УРОКУ

1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.      ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
3.      ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Подивітся на предмети, що знаходяться перед вами. Вони вам дуже добре знайомі. Це куб, конус, циліндр та куля. Уважно придивіться, як по-різному освітлено ці предмети. Освітлена і тіньова частини предмета створюють основні градації світла та тіні, які надають малюнку точності моделювання форми та створюють тонкий художній образ.
Як ви уже помітили, поверхню предмета освітлено неоднаково. Освітлена частина має градації на напівтонів. На одну його частину сонячне проміння падає перпендикулярно і створює найосвітленіше місце поверхні – відблиск. На іншу частину проміння падає під незначним кутом, і вона е менш освітленою – це світло. На третю частину – під значним кутом, тому і освітленість цієї частини є незначною, - це напівтінь. На тіньовій поверхні предмета, на яку майже не потрапляють промені, є такі градації: власна тінь; рефлекс; тінь, що падає. Рефлекси -  це віддзеркалення світла від навколишніх об’єктів на тіньовій частині у вигляді світлової плями з розмитими краями;  вони зазвичай є темнішими за напівтони. Тінь – це неосвітлена частина будь-чого. Власна тінь – части на поверхні предмета, на яку не потрапляють промені світла. На відміну від неї, тінь, що падає, - це тінь, що з’явилася на поверхні внаслідок нагороджування  її від світла іншим предметом.
Фізкультхвилинка
Навчальна вправа
На аркуші паперу намалюйте прямокутник 3 х 10 см. Заштрихувати цей прямокутник, створюючи градацію від світлого до темного.
Під час штрихування пам’ятати, що штрихи не мають розташовуватися під прямим кутом один до одного.
4.      САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Відтворення світлотіньового моделювання форми
Покласти на стіл зім’ятий або зігнутий у різних місцях папір (можливі різні варіанти: паперовий літак або кораблик). Уважно придивитися до розподілення світла та тіні. Спробувати відтворити світлотіньове моделювання форми.
5.      АКУТАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
·         Як можна зобразити об’єм предметів?
·         Що таке тінь? Якою вона є?
·         Що таке відблиск? А світло?
·         Що називаємо рефлексом?
6.      ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1.    Підбиття підсумків
2.    Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: роздивитись удома предмети прямокутної форми; звернути увагу на те, як змінюється вигляд будинків залежно від їх розташування щодо глядача; принести простий олівець, аркуші паперу, гумки.
3.    Завершення уроку


 ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ










Немає коментарів:

Дописати коментар